poniedziałek, 4 maja 2015

czas niezapominajek .....

ogród staruszki znowu zamienił się w morze niezapominajek :))) te które przyniosłam od niej  w zeszłym roku na mój skalniak, rozkwitły pięknie :)))
patrząc na nie pomyślałam, że są idealne wręcz, by posadzić je pod jedną z jabłonek .....
mam plan .....:)))) wiosenny ogród naturalistyczny się nazywa :))) po prostu pod każdą z jabłoni wsadzę po trochu z pierwszych wiosennych kwiatów .....przeniosłam już pod nie trochę przebiśniegów ,które sadziła jeszcze moja babcia w swoim ogródku ....nie ma po nim już śladu ,ale przebiśniegi pozostały ..wyszły sobie poza ramy i np spotkałam je w tym roku koło stodoły :))))))) czyli w drugim końcu podwórka :))))
oczami wyobraźni widzę ten kolorowy, pachnący kwietny dywanik, rozłożony pomiędzy jabłoniami ....
składający się z niebieskich cebulic ,białych krokusów ,przebiśniegów , żonkili i fiołków ......nie chcę żeby mój ogród był sztuczny i pod linijkę ......
biała kalina  i ten kwiatowy dywanik, to pierwsze moje pomysły na ogród .....no i oczywiście stół ze starych grubych desek .....i ziemianka z cegły .....


zdjęć z prac polowych nie mam dużo ,bo i czasu na nie brakło i sił :))))
ale chociaż takie dwa, robione już niemal przy zachodzie słońca, Wam pokażę :)))


no a może kiedyś będzie ich tu tyle, ile w ogrodzie staruszki jest teraz :))))


pozdrawiam Aga:)

22 komentarze:

  1. Ach, jak pieknie!!!! Uwielbiam te kwiatuszki:-))) Buziaki Aga, i sil jak najwiecej zycze!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ cudne morze niezapominajek. To niesamowicie urocze kwiatuszki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)))) a żebyś je na żywo w tym ogrodzie widziała kochana....niebieszczą się z daleka !!!!!cudo!!!!!

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. naprawdę magiczny ... od wiosny do jesieni ...

      Usuń
  4. Wiesz:)chyba jest jakiś wyjątkowy rok na niezapominajki,albo ja szukam niebieskiego wszędzie,bo też co krok trafiam na łąki niezapominajek,a to cieszy moje oczy ogromnie:))na moim balkonie są niezapominajki szafirowe,wyjątkowe:)))a z wczorajszego spaceru poza miasto przytargałam bukiecik polnych kwiatów właśnie w kolorze niebieskim:))))i nie były to niezapominajki:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a może jest ich coraz więcej Bożenko ???? i dlatego rzucają ci się w oczy ....chyba wiem jakie przytargałaś ...takie chabrowe ,maleńkie z białym oczkiem ???? w zeszłym roku ich natargałam :)))

      Usuń
  5. Niezapominajki uwielbiam. Kwiaty mego dzieciństwa rwane bezkarnie u babci nad rzeką ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. te nasze dzieciństwa, to były najcudowniejsze pod słońcem :)))))

      Usuń
  6. Piknie będzie....pozdrawiam kochana dziękując za pamięć Twą:))) jak tylko ogarnę zdrowotne problemy które się za mną ciągną nieustannie napiszę więcej, pozdrawiam serdecznie eFka:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj Ewcia ogarniaj kochana ..ja WAM tego z całego serca życzę ...bo jak nie ma zdrowia to i radości brak :) ściskam !!!!!!

      Usuń
  7. Ewa będzie tam mieszkać :))))))) Agnieszka - Ewa :))))

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jeszcze chciałabym posadzić stokrotki i płożące kwiatuszki, ale tak zastanawiam się , jak to wygląda przy koszeniu trawy? Chyba nie ma dla nich litości, czy te miejsce jest pozostawione w spokoju, a więc co z rosnącą trawą? Też lubię zakątki niczym Tajemniczy Ogród :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witaj pod jabłonką moją:)))) zależy własnie jakie kwiatki posadzisz ....bo akurat niezapominajki ,krokusy ,żonkile przebiśniegi można spokojnie po przekwitnięciu skosić ...to są tak wczesne kwiatki że trawa nie zdąży aż tak bardzo wybujać ...z innych kwiatów ja bym zrobiła raczej rabaty kolorowe :)))) ach tajemnicze ogrody są magiczne :)))) pozdrawiam :)

      Usuń
    2. aaaa i jeszcze .....bo widzisz u nas trawa była zaniedbana i dlatego trzeba było ją skosić ,ale na działce u mojej babci ,gdzie trawę kosimy regularnie ,zupełnie inaczej to wygląda :))))

      Usuń
  9. Niezapominajki to są kwiatki z bajki... :-) i to cała prawda!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ piękny ogród. Chętnie wybrałabym się na spacer ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to zapraszam kiedyś :))) oprowadzę Cię po fajnych zakątkach :)))

      Usuń