wtorek, 4 sierpnia 2015

zielono mi :)





tak..... zdecydowanie od rana nie widzę innego koloru wokół siebie .....a to za sprawą cukinii ,która swoim zwyczajem oszalała :)))) przywiozłam cały koszyk do Łodzi ....i tak kolejny już dzień wymyślam ,co by tu z niej zrobić ,a czego jeszcze nie było ....
bo było już mięsko mielone ,cukinia ,pomidory suszone i świeże .....czyli moje spaghetti ,które robię z imbirem i tymiankiem ......na przepis przyjdzie pora ,bo mam zamiar zblanszować małe cukinie i zamrozić ... mam w ten sposób ,cały rok na wykorzystywanie tego dania ,w celach głównie obiadowych :))))))))
drugim naszym  ulubionym przepisem na cukinię, są placuszki z niej ...MNIAM !!!!!!! niech się pancakesy schowają .....:)))))
Dziś zrobiłam zupę krem ,bo akurat rosół gotowałam .....a ona na bazie jego ....
pokrojoną cebulę zeszkliłam na oliwie ,dodałam czosnek i cukinię (powinnam ją chyba obrać ze skórki, bo jakaś goryczka się lekka zakradła ,ale do placków nie obieram i są ok .....)
 potem zmiksowałam to ,razem z warzywami z rosołu i troszkę nim podlałam zupkę ......do tego usmażyłam na oliwie grzanki z bułki czerstwej ,którą na koniec ,natarłam jeszcze świeżym czosnkiem :))))
niestety u mnie zupy krem ,są jedynie tolerowane i nie kradną nam serc ...chociaż akurat ta była najlepszym kremem jaki do tej pory robiłam ....smakowała mi nawet bardziej, niż słynne guacamole z awokado .... potraktowałabym ją chętnie na stole właśnie nie jako danie ,ale jako przystawkę do..... ...mięska jakiegoś pieczonego może ....:))) 
teraz mam jeszcze miskę ogórków do włożenia .... moczą się właśnie w zimnej wodzie ......susza jednak odbija się na zbiorach i smaku warzyw ...nawet tych własnych ......tylko gdzie ja mam swój słoik na ogórasy ????







talerz znowu się przydał ....jest mocno kreatywny ...można poszaleć dekoracyjnie ...na tym szerokim rancie  ułożyć choćby ....kwiaty ...można na nim podać pieczone ziemniaczki i ryż ..... a rant ozdobić czym tylko dusza zapragnie .....bardzo lubię to naczynie !!!!!


bardzo też lubię białą ceramikę  ..i na stole, i w kuchni ......kupiłam kiedyś w Duce komplet świetnych mis z podziałką wewnątrz ,o różnych kształtach i wielkościach ......


jestem z nich baardzo zadowolona ,bo i wyglądają ,i praktyczne są:)


przez dłuuuugi okres czasu to warzywo miało dla mnie dziwny smak i raczej je wygrzebywałam z potrawy ....a teraz ją po prostu ubóstwiam :))))) 
Lubicie cukinię ????
                                                           pozdrawiam Aga :)

33 komentarze:

  1. O jak dawno nie jadłam cukinii! :) Dzięki za przypomnienie tego warzywka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cukinia to jedno z moich ulubionych warzyw :)
    Gdy zaczyna się na nią sezon, to w mojej kuchni gości non stop, pod różnymi postaciami :) Niestety przez tegoroczną suszę, jest jej wyjątkowo mało w moim ogródku. Słabo rośnie, jest malutka, a już skórka twardnieje. Na szczęście jednak trochę jej jest. Na jutrzejsze śniadanko w planach są placuszki :) Na dżemik niestety będę musiała kupić u znajomych rolników.
    Cudne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki Aga :)))) a dżemik dobry ? własnie w owadzim sklepie był przepiśnik ,a w nim przepis na dźemik z żółtej cukinii z galaretkami cytrynowymi :))))) zaintrygował mnie ....a teraz TY piszesz o nim ....ciekawa jestem tego smaku :))))

      Usuń
    2. Aga rewelacja.... naprawdę rewelacja :))
      Ten, który robię również jest z galaretką cytrynową, a do tego albo wersja z ananasem z puszki, albo z pomarańczką. Oba są wspaniałe. Wyobraź sobie, że nikt z degustujących nie zgadł, że to z cukinii, wszyscy myśleli, że to tylko ananasy :)) Było ogromne zaskoczenie :))
      W tym roku również będę robiła, gdy tylko uda mi się zdobyć cukinię i wrzucę przepis :) Bardzo namawiam na zrobienie, myślę, ze i Was zachwyci :)))

      Usuń
    3. ale robisz z zielonej czy musi być ta żółta ???j robiłam dynię z pomarańczą ....ale to dobre jest !!!!! muszę zrobić kiedyś:)

      Usuń
    4. Jak najbardziej może być i zielona, bo skórkę i tak się obiera :) Ja zawsze robię z takich jakie mam, mieszam je , bo zawsze robię sporą porcję na zimę :)
      Jeśli smakuje Ci drzem dyniowy, to jestem pewna, że i ten przypadnie do gustu :)))

      Usuń
    5. no to zrobię :))) kiedy opublikujesz przepis ????

      Usuń
    6. O ranyyyy... ale byka walnęłam w poprzednim komentarzu, aż się zaczerwieniłam.... analfabetyzm wtórny ;(((
      Planuję w przyszłym tygodniu zrobić DŻEM ;) jeśli uda mi się dostać warzywo. Jeśli chciałabyś zrobić wcześniej , to chętnie wyślę Ci przepis na maila :)

      Usuń
    7. oj tak zaraz analfabetyzm :))))))))) nie zauważyłam nawet :))) Aga te co przywiozłam obrobiłam także spokojnie ...chociaż mogłabyś wiesz na maila ,bo ja przecież wyjadę w weekend ...potem jeszcze wracam w poniedziałek tylko do lekarza .....to sobie zabiorę ten przepis tam :)) DZIĘKUJĘ!!!!!

      Usuń
  3. Ja bardzo lubię :), ale jem głównie smażoną na oliwie z oliwek :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a mnie się przypomniał jeszcze jeden wyśmienity przepis na roladki z cukinii ...muszę zrobić !!!!! bo właśnie się ją obsmaża na oliwie ,a potem serkiem czosnkowym nadziewa ...pyszne to jest !!!!!!:))))

      Usuń
  4. Witaj kochana! Wieki cale! Uwielbiam cukinie i wlasnie pod postacia smazonych placuszkow. Podaj mi swoj adres na :villaartis@hotmail.com, chcialabym Ci cos wyslac. Buzka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. NARESZCIE .....zaglądałam i zaglądałam i NIC ..pomyślałam, że może na Sri wyjechałaś :))))) i dziś nawet myślałam, że długo Cię coś nie widać :) i przed chwilą gratulowałam wygranej Elle :))))))))) ale kurcze jak nie zebra ,to CO ????wiesz co ???nieważne....i tak już nogami przebieram z radości wielkiej !!!!!! ściskam do wytrzeszczu !!!!!

      Usuń
  5. I u mnie cukinia ostatnio na tapecie, bo obrodziło :)
    Uwielbiam placki z cukinii.. są dla mnie nie do przejedzenia :) Dziś faszerowałam cukinię mielonym z paprykami, cebulką itp.. Było też leczo..
    No cukinię uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. aż mi ślinianki zadziałały :))))))))) placki to jest TO co trafia w mój gust idealnie... i jeszcze roladki i faszerowana właśnie mielonym :)))))) mniam :))))

      Usuń
  6. jestem cukiniożercą Najbardziej lubię placka I na ciepło I na zimno wyjadanego ukradkiem z lodówki. Przepis na blogu był :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to idę poszukać tego placka :))))))) pozdrowionka:)

      Usuń
  7. Ja też fanką cukinii jestem :) Dzisiaj na obiadek placuszki z kaszy jaglanej z pastą z cukinii właśnie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale zdrowo ..i niespotykanie .... a przepis będzie ??

      Usuń
  8. Wlasnie dotarlo do mnie jak malo ostatnio zjadam warzyw :-) cukinie lubie baaardzo ;-) a moze upieczesz ciasto cukiniowe?? widzialam w sieci przepisy, zaciekawily mnie bardzo. A jak upieczesz to koniecznie pokaz na blogu i podziel sie wrazeniami :-) buzka!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciasta ,dżemy z cukinii istny szał :))))) najbardziej kreatywne warzywo ever :)))) Madzia z ciastami się pogniewałam :)))))))))) bo już naprawdę przesadziły :))))))zwłaszcza serniki :))) ale wiesz intrygujące ......z cukinii...hmmmmm ...poszukam :))))))))buziol:)

      Usuń
  9. Ja też jestem fanką cukinii. Wczoraj robiłam placuszki z cukinii z papryką z kropą jogurtu greckiego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to wydedukowałam ,że cukinia plus papryka równa się świetne połączenie :)))) a paprykę dodajesz do ciasta ? czy raczej o przyprawę chodzi ?:)

      Usuń
    2. Paprykę ścieram na tarce razem z cukinią. Po usmażeniu daję na nie jogurt. Dopiero teraz piszę bo upał mnie wykończył.

      Usuń
    3. nieszkodzi i DZIĘKUJĘ za pamięć :)

      Usuń
  10. Uwielbiam cukinię, chyba najbardziej panierowaną jak kotlet :) A te ogórki małosolne biorę do siebie :) buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a wiesz Ola, że można też cukinię ukisić ??? dowiedziałam się wczoraj ..tylko więcej chrzanu trzeba dodać :))) żeby wyraźniejsza była :)))) panierowanej też jeszcze nie jadłam :)

      Usuń
  11. Nigdy specjalnie nie przepadalam za cukinia, byla glownie dodatkiem do leczo, ale czytajac Wasze komentarze chyba musze poeksperymentowac w kuchni ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to zacznij kochana od tych roladek ,albo od placków ....pokochasz ją wtedy na pewno :)))) ona świetnie w połączeniu z czosnkiem smakuje ..podbija jej smak :)))) smażysz sobie cienkie plastry cukinii ...wzdłuż pokrojone ....najlepiej na grillowej patelni ...dopraw serek twarożek czosnkiem ,papryką,solą ,pieprzem ....i zawiń w roladki ...sprawdzę czy dobrze pamiętam ten przepis ....ale chyba tak to szło :)

      Usuń
  12. hmmmm cukinia mniam, mniam ))))) hmmmm zupa krem mniam )))))
    ZALIWAJKA )))))) (cytat z jak rozpętałem II wojnę ..))
    w przyszłym roku nasadzę cukini, bo w tym roku dz dyniami se eksperymentujemy )))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zaliwajkę to ja zawsze ...a nawet w upał :)))))) na barszczyku od mojej koleżanki piekarki :))))) Dyń zazdraszczam ....dekoracyjne toto i do tego ciast z dynią jest jednym z moich ukochanych ......jak ci obrodzą to zrób dżem z pomarańczami ...pyyychota ...a potem wstawimy to wszystko do mojej ziemianki i zaryglujemy drzwi :))))))))) bo inaczej biada nam kochana :))))))))))

      Usuń