piątek, 7 sierpnia 2015

gotowany ogórek ....

dziś, idąc za ciosem, uraczę Was moim specjalnym daniem obiadowym na zimno .....
przy takim upale naprawdę człowiek pragnie orzeźwienia ...no, a ile można lodów jeść :).....
dyć gorąca zupa powoduje utratę starannie naniesionego make upu :))
dlatego dziś była u nas sałatka z gotowanym zielonym ogórkiem .....


ciekawa jestem czy ktoś z moich czytelników gotował już zielonego ogórka :)))) i zna jego smak :)
przepis znowu bardzo prosty ..trzeba ugotować pierś w osolonej wodzie z dodatkiem liścia laurowego ,ziarenek kolendry , i ziela angielskiego ...... ilość przypraw według podanej kolejności ...tzn najwięcej liścia itd :)))
w osobnym garnuszku ugotować ogórka wcześniej pokrojonego w kostkę  ..lekko można posolić ....i nie gotujcie zbyt długo .....
posiekajcie do tego pęczek natki i koperku ......


wypróbowałam sprzęt J.O. który sobie upolowałam w TK Maxie .....



ta niepozorna obieraczka jest genialna ....poręczna i obiera naprawdę cieniutko ....co widać na ogórkach .... zostają na nich zielone pasemka spod skórki :))) jeśli ją gdzieś zobaczycie kupujcie w ciemno ..lepszej nie ma moim zdaniem na rynku :)
dalszy ciąg przepisu to już tylko kubek gęstego jogurtu wymieszany z łyżką majonezu ....sól i pieprz
......
macie jakieś swoje przepisy na obiady w upały ??? bo mnie się pomysły powoli wyczerpują ,a oglądanie programów kulinarnych źle się kończy :))) patrz post wczorajszy :))))))
post nie był sponsorowany :)

                                                           pozdrawiam Was Aga

19 komentarzy:

  1. Już wiem co zrobię jutro na obiad :)))
    Dzisiaj zajadałam się pomidorkami prosto z krzaczka z mozarellą, bazylią i oliwa. A wczoraj zaszalałam i upiekłam tartę z dynia przepis znajdziesz tu http://prettypleasure.blogspot.com/2014/10/jestem-dynia.html
    Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ajajaj ..pomidorki z krzaczka tak cudnie pachną ..........ja jutro na śniadanko planowałam ...ale cala nadzieja w serze i oliwie .....bo pomidory miastowe :))
    cieszę się że pomogłam i dziękuję za pomoc ..idę zobaczyć :))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja robiłam dziś sałatkę grecką i zajadam się arbuzem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też lubię :))))a grecka jest ulubioną sałatką mojego Kuby :)

      Usuń
  4. Ja gotuję zupę ze świeżego ogórka z serkiem topionym. Na upały polecam chłodnik ze śliwek z goździkami. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba jadłam u kogoś taką zupę ..robiona w jakimś specjalnym mikserze :))) .....a jakiś link do tego chłodnika ogę poprosić ...bo to nieznay smakowo ląd dla mnie :)))))

      Usuń
  5. a wiesz dziękuję Ci bardzo za ten przepis, bo ja to tradycyjnie TYLKO CHŁODNIK ))) fasolka, zsiadłe mleko, cukinia grillowana...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no ale tradycja jest przecie nie do podrobienia ..na wszystko się zaśliniłam :))))) ale wiesz ,nie byłabym sobą, gdyby mnie nie ciągnęło na nieodkryte lądy :))))))))))) a może jako sałatka ??...bez tej piersi, też by pasowało do posiłku ....tam robi smak właśnie głównie ogórek i ziółka ...muszę spróbować :))))) i mam nadzieję ,że wersja bezmięsna też wyjdzie :) a robiłaś zielonego ogórka w winegrecie z miętą ????

      Usuń
    2. nie robiłam ogórka w ogóle ((( a podaj przepis na winegreta z miętą proszę )))

      Usuń
    3. kroisz ogórki cieniutko jak na mizerię ...siekasz zioła ...czyli natkę koperek i miętę i zalewasz winegretem ...ja robię z cytryną nie z octem ....dać ci też na niego przepis ? ale podejrzewam ,że sama masz ....w moim jest cukier :)

      Usuń
  6. Jeszcze nigdy nie jadłam gotowanego świeżego ogórka , koniecznie muszę wypróbować przepis :)) Super jedzonko na obecne upały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. idealne ,bo jak dziś piekłam bakłażany ,to mi się odechciało :)))))))))))

      Usuń
  7. Zaciekawilaś mnie tym ogórkiem. Nie znam zupełnie tego smaku. U nas króluje chłodnik ze swiezych ogórków, makaron z kompotem lub jogurtem, a wczoraj zapiekałam faszerowaną cukinię ale to był błąd bo w całym domu było tak gorąco, że szok :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to ja w odwrotnej kolejności ...dziś zapiekałam bakłażany :)))) spróbuj ...mnie bardzo smakuje ta sałatka :)

      Usuń
  8. Zupę-krem z ogórka robię, ale dość rzadko, przepis wypróbuję.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ogórka nigdy nie gotowałam Musze wypróbować. U nas królują chłodniki, sałtaki, przegryzki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u nas najczęściej przegryzki i lody na tony :)))))))

      Usuń