sobota, 18 stycznia 2014

tarta na poprawę nastroju :)))

 na poprawę nastroju, bo kolorowa taka ......PYSZNA ...tak orzekli wszyscy którzy dzisiaj ją u mnie jedli ...
więc z czystym sumieniem polecam ....przemierzam czasem sieć w poszukiwaniu pysznych potraw ....zazwyczaj kopiuję i zapisuję na pulpicie ....a potem niestety żródła nie pamiętam ....tak też było z nią .....
warta jest grzechu choćby to miał być plagiat :))))


prawda, że słoneczne danie ???:))))


.............

troszkę przypiekły się jabłka ,bo wg autorki przepisu należało piec w 200 stopniach ..ja musiałam zmniejszyć temperaturę do 160 :)

PRZEPIS 
opakowanie ciasta francuskiego 
jabłka o cienkiej kolorowej skórce (przekroić każde na pół i pokroić na cienkie plastry )
pół szklanki śmietany 
50 gr cukru brązowego
łyżeczka startego imbiru
łyżka stołowa koniaku 
jedno jajko
wanilia 1 laska
sok z cytryny do posmarowania jabłek ....
ciastem wyłożyć formę na tartę ,ponakłuwać widelcem ,posypać lekko tartą bułką i ułożyć plasterki jabłka, posmarować sokiem z cytryny, coby nie ściemniały ....
śmietanę z resztą składników wymieszać dokładnie i polać jabłka ....
do pieca na 200 stopni i po pięciu ,dziesięciu minutach zmniejszyć do 160 ...
na koniec posypać cukrem brązowym !!!!SMACZNEGO !!!!
AGA

28 komentarzy:

  1. chociaż oczami się najem :P :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. muszą jeszcze tą technikę udoskonalić, żeby za obrazem mógł smak iść :)))))

      Usuń
  2. I u mnie festiwal tarty:))))pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooooooooo to ja lecę do Ciebie ...następna u mnie ma być z łososiem ....
      ciekawa jestem co u Ciebie podają :))))

      Usuń
  3. Juz zabieram kawalek, bedzie w sam raz do poludniowej kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a proszę bardzo :) właśnie piekę drugą ,bo rodzina się domaga powtórki :)))

      Usuń
  4. Ależ cudnie jabłczana...mniam! Smaka mi narobiłaś - zaraz też coś upiekę:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witaj pod jabłonką :))))) musi to być miłość do słodkiego ..od pierwszego wejrzenia :))))))))) pozdrowionka ..p.s. a co będzie dobrego ????

      Usuń
    2. No, ta strucla...;)) A w temacie prezentacji to szczególnie pierwsza fotka mi się podoba!! Strucla pozdrawia tartę;))

      Usuń
    3. :)))))))) nie mogiem się nie zgodzić ...:)))) pozdrawiam tarciano jabłczano :)))

      Usuń
  5. mmmm....zjadałbym, ale piec się nie chce;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ej Ty ,a kto tu hard work polecał na początku roku !!!! a to easy jest ....:))))

      Usuń
  6. my już dzisiaj drugą opędzlowaliśmy ...dla nas strzał w dziesiątkę ...ciekawe jak Wam zasmakuje ...daj znać !!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak tylko zaopatrzę się w koniak to wypróbuję ,bo kocham wszystko co z jabłkami :) Właśnie wpierniczam szarlotkę,którą piekła dziś moja mama(ja byłam w robocie,żeby nie było) :) Buziole :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zaopatruj się !!!! szarlotka jest super zwłaszcza mamina ,ale to ciut inna bajka i to w niej jest takie fajne !!!! buziol pracusiu

      Usuń
  8. właśnie się zajadamy....wyszła smaczna a zapach mmmmmmmmmmmmmm poezja:)

    OdpowiedzUsuń
  9. właśnie się zajadamy.....wyszła smaczna zapach poezja:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooooooo jak fajnie, że napisałaś ..prawda ????zapach ,smak ....no my przepadliśmy z kretesem :)))))

      Usuń
  10. Mniam!! Wygląda przepysznie i...artystycznie!!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. co tam wygląd ...smak powiadam ci, to dopiero artyzm w czystej postaci :)))) cieszę się, że Cię widzę :)

      Usuń
  11. nigdy nie piekłam tarty, chyba a juz takiej na pewno!! więc dziękuję za przepis kochana)) wygląda mniam!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta jest moja pierwsza uwierzysz ???? i chyba zacznie się wypiek tart różnej maści ...wypróbuj ...jak trafiłam w twój smak to szlak będę przecierać dalej :))))))) w kwestii tart :)

      Usuń
  12. No nie!!! Wszystkie składniki w domu mam...za wyjątkiem koniaku :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale mniamiii ! No to wpadam do Łodzi na kawałek tarty bo koniaku i u mnie brak :))) Do zobaczenia :D haha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. yhyyyy mniammmm:))) super ...nie ma sprawy zapraszam !!!!! :)

      Usuń
  14. ok mam :-))) Kradnę przepis , może uda mi się go dziś zrealizować bo mam sporo jabłek ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to daj znać jak Wam smakowała :)))) tu chyba tylko trzy cztery jabłka zużyłam :)))

      Usuń