poniedziałek, 3 września 2018

Nornica





Nie ,nie będę podawała sposobu na pozbycie się nornic z ogrodu :))) bo JA JESTEM NORNICĄ :))) tak mnie nazywa mój mąż :)) pieszczotliwie :))))) a skąd ksywka ??? bo ja nieustannie ryję w naszym ogrodzie :)))))) zakładam wciąż nowe rabaty ,walczę z ubogą ziemią, a właściwie z piachem na którym nic nie chce rosnąć zbyt ,wyrywam darń wsadzam i przesadzam ,poszerzam warzywnik ...rzeczywiście wychodzę z tego ogrodu szarobura :))) ale przeszczęśliwa ....jak dziecko umorusane  i  ucieszone tym faktem :)))) Nie ,nie wyglądam jak eteryczna kobietka sunąca pośród łanów kwiecia ogrodowego ,raczej jak górnik na przodku :))))))
no i z tej uciechy postanowiłam Wam pokazać małe fragmenty ,mojego ,kiedyś, pięknego ogrodu :)))




wiosenne bergenie ,które kocham i namiętnie rozsadzam po całości ogrodu ..rozrastają się pięknie


kalina z owadziego sklepu, co to nie jest pomponiasta ale i tak cudna ..trzy lata czekałam na te kwiaty :)))


zawilce ...moja miłość od pierwszego wejrzenia :)) chcę duuużo i oczywiście rozsadzałam w tym roku z tej cudnej kępki "___


 pod jabłonią znalazłam małe krzaczki poziomki ,byly naprawdę maleńkie a w tej chwili jest ich łan i owocują mi już po raz drugi...robiłam z nich koktajle razem z truskawkami i jogurtem naturalnym ...smak i zapach miały ci one obłędny :))


kwiatostan traw ..bardzo inwazyjna ta trawa ,wypuszcza z kępy wciąż nowe sadzonki więc nie mam wyjścia i zagospodarowuję co się da :)))bo jest piękna :))))


a to Driakiew ...wiotka i obrażona na mnie ,bo mi kwitnie tyłem do frontu rabaty :))))


a to już bliżej jesiennych ,klimatów a raczej schyłku tego lata :)) na zdjęciu tego nie widać ale ta hortensja bukietowa wypuściłą kwiatostany jak dwie moje dłonie ... w tej chwili zaczyna opierać je na ziemi, bo jej ciążą :))



a to róża pnąca :))) i poniżej kolejne moje zaskoczenie ...markety dają radę :)))hortensja nazywana przeze mnie gwiazdkową :)))albowiem nazwa z etykietki okazała się niekompatybilna ze stanem faktycznym :)))





początki zaczątki rabatowe ..już jest gęsto ,ale chciałabym tam jeszcze dorzucić kilka rarytasków w postaci dalii łososiowej np :)))



                                                 drakiew oraz płomienna imperata



                         malutkie krzaczki borówki zaowocowały lepiej niż starsze koleżanki :)))


no i jabłka z robalem ,ale za to jak one smakują :))))
nadchodzi czas szarlotek :)pozdrawiam serdecznie
                                                                         Aga

10 komentarzy:

  1. Jak pięknie! <3
    Marzy mi się taki ogród :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana nie tak dawno i mnie się marzył :))) i nadal go widzę za lat kilka w marzeniach bo wiele jeszcze rycia przede mną żeby było tak jak sobie wymarzyłam :)))) to ja ci zyczę spełnienia marzenia o ogrodzie i jak coś będę służyła doświadczeniem i praktyką :))))

      Usuń
  2. wcale Ci się nie dziwię:)))mój "ogródek"balkonowy ma 3/1m a też ciągle coś ryję i przesadzam:)))mój M z kolei mi mówi że dobrze,że nie mam działki bo byśmy z torbami poszli :))))w sensie sadzenia roślin:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie poszli, nie poszli ,bo byśmy sobie wymianki robiły powiedz mężowi swemu :))))wiem kochana pamiętam twój balkonik i rudego kotka na nim :))))

      Usuń
  3. Aga widzę, ze ogród piękny i zaaranżowany się dzieje. A dom kiedyś obfocisz ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak kochana niedługo tak:) zbieram się powoli :)))jak zacznę etap urządzania, bo narazie to tkwię w etapie budowlanym wciąż .....czyli dużo się dzieje mało widać i mało co jest do pokazywania jeszcze :)))

      Usuń
  4. Zapatrzyłam się na te zdjęcia. Piękny ogród. I wcale nie dziwi mnie fakt, że się cieszysz. Za pracę ogród odwdzięczył Ci się wspaniałymi kwiatami.
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masz rację odwdzięcza się już powoli za tą moją ciężką pracę ...bo pamiętam swoje pierwsze selery, które posadziłam w warzywniku ..po dwóch miesiącach nadal były takie same ..dosłownie NIC nie urosły :)))pozdrawiam również

      Usuń
  5. Ależ masz przepiękny ogród! Nie mogę się napatrzeć:-)
    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kasiu :) zapraszam będę relacjonować :)))) buziaki ściskam mooocno:)

      Usuń